Thursday, April 10, 2014

Al-Qur’an yang telah diturunkan adalah seperti pada hari ini dengan titik-titik dan tanda huruf, ianya tidak pernah ditukar atau diselaraskan di waktu Usman Ibn Affan dengan titik-titik dan tanda huruf

Al-Qur’an yang telah diturunkan adalah seperti pada hari ini
dengan titik-titik dan tanda huruf,
ianya tidak pernah ditukar atau diselaraskan
di waktu Usman Ibn Affan
dengan titik-titik dan tanda huruf..



Imam Nasser Muhammad al-Yameni
22-05-2011
02:05 am
_________

Wahai ulama-ulama Islam, adakah kamu ingat ayat :



{ وَلا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولاً }
صدق الله العظيم [الإسراء:36]
17-36: Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan ditanya mengenainya. 


Gunalah logik dan akal ketika Allah mengutuskan utusan kepada kaumnya, Allah akan mengutuskan Kitab dengan bahasa mereka sendiri supaya mereka memahami apa yang diperkatakan oleh utusan tersebut. Selari dengan ayat : 


{وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللّهُ مَن يَشَاء وَيَهْدِي مَن يَشَاء وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ }
صدق الله العظيم [إبراهيم:4]
14-4: Kami (Allah) tidak mengutuskan seorang rasul, melainkan dengan bahasa kaumnya, supaya dia (rasul itu) menjelaskan kepada mereka. Maka disesatkan oleh Allah sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki, dan diberi-Nya (Allah) petunjuk kepada sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki. Dan Dia (Allah) adalah al-‘Aziz (Maha gagah), lagi al-Hakim (Maha Bijaksana). 


Oleh kerana Allah mengetahui bahasa Arab, dia mengutuskan mereka bahasa Arab.

Ayat seterusnya :

{إنًا جَعَلْنَاهُ قُرْآناً عَرَبِياً لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونْ }
صدق الله العظيم [الزخرف:3]
43-3: Sesungguhnya Kami (Allah) menjadikannya al-Qur’an bahasa Arab supaya kamu mengerti.


Soalan yang mesti mungkin disoal ialah adakah Al-Qur’an diutus tanpa sebarang titik-titik dan tanda huruf dan kemudian diselaraskan dan ditetapkan sewaktu Usman Ibn Affan seperti yang dipercayai oleh kebanyakkan orang Islam pada hari ini?

Jawabannya adalah : Sebarang logik akal tidak dapat menerima ini. Jika perkataan-perkataan Arab dengan titik dan tanda-tanda berhenti, maka bagaimana Allah boleh mengarahkan utusanNya untuk menulis Al-Qur’an tanpa titik dan tanda huruf (harokat)? Dan kemudian diatasnya, Usman datang dan memecahkan arahan oleh Allah dan utusanNya ini dan memulakan memasukkan titik-titik dan tanda berhuruf di dalam Al-Qur’an?

Bagaimana jahilnya kamu ulama-ulama Islam - saya hanya merujuk kepada mereka yang percaya khayalan syaitan yang mana Al-Qur’an tidak mempunyai titik-titik dan tanda berhuruf sehingga waktu Usman. Ini adalah pengakuan palsu oleh syaitan supaya mereka boleh berkata : “Oleh kerana Al-Qur’an diselaraskan hanya semenjak waktu Usman, maka kami menulis semula tanpa titik dan tanda huruf dalam bentuk asalnya. Maka kami membuatnya sebagaimana ia dihantar dalam bentuk asli,” tetapi saya bersaksi dihadapan Allah bahawa Al-Qur’an yang diturunkan kepada Nabi Muhammad dengan titik dan tanda berhuruf sebagaimana dicakapkan oleh Nabi Muhammad SAW dan ditulis mengikut kepada bagaimana nabi bercakap dibawah pengawasan Malaikat Jibril.

Selari dengan ayat Allah Ta'ala:


{وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ ﴿١٩٢﴾ نَزَلَ بِهِ الرُّ‌وحُ الْأَمِينُ ﴿١٩٣﴾ عَلَىٰ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿١٩٤﴾ بِلِسَانٍ عَرَ‌بِيٍّ مُّبِينٍ ﴿١٩٥﴾}
صدق الله العظيم [الشعراء]
[ 26:192] Dan sesungguhnya Al-Al-Qur’an adalah diturunkan oleh Allah Tuhan sekalian alam.

[ 26:193] Ia dibawa turun oleh malaikat Jibril yang amanah.
[ 26:194] Ke dalam hatimu, supaya engkau (wahai Muhammad) menjadi seorang dari pemberi-pemberi ajaran dan amaran .
[26:195] dengan bahasa Arab yang fasih serta terang nyata.

{وَكَذَلِكَ أَنْزَلْناهُ حُكْمًا عَربِيًّا }
صدق الله العظيم [الرعد:37]
13-37: Dan demikianlah Kami menurunkannya (al-Qur’an) sebagai hukum (peraturan) dalam bahasa Arab. 


Berkata Allah Ta'ala:


{ وَلَقَدْ ضَرَ‌بْنَا لِلنَّاسِ فِي هَـٰذَا الْقُرْ‌آنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُ‌ونَ ﴿٢٧﴾ قُرْ‌آنًا عَرَ‌بِيًّا غَيْرَ‌ ذِي عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٢٨﴾ }
صدق الله العظيم [الزمر]
39-27: Sesungguhnya telah Kami (Allah) buatkan bagi manusia dalam al-Qur’an ini dari segala (macam) perumpamaan supaya mereka mengambil peringatan. 

39-28: (Ialah) al-Qur’an bahasa Arab yang tidak ada kebengkokan, supaya mereka bertakwa. 

Berkata Allah Ta'ala :


وقال الله تعالى:
{حم ﴿١﴾ تَنزِيلٌ مِّنَ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ﴿٢﴾ كِتَابٌ فُصِّلَتْ آيَاتُهُ قُرْ‌آنًا عَرَ‌بِيًّا لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﴿٣﴾ }
صدق الله العظيم [فصلت]
41-1: Ha, Mim. 

41-2: Diturunkan daripada al-Rahman (Maha Pemurah), lagi al-Rahim (Maha Mengasihani). 
41-3: Kitab yang dijelaskan ayat-ayatnya, Qur’an (bacaan) dalam bahasa Arab, untuk kaum yang mengetahui. 

Berkata Allah Ta'ala:


وقال الله تعالى:
{وَكَذلِك أوْحيْنا إلَيْكَ قُرْآنا عَرَبِيًّا لِتُنْذِرَ أُمَّ القُرَى وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنْذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لارَيْبَ فِيهِ فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ}
صدق الله العظيم [الشورى:7]
42-7: Demikianlah Kami (Allah) mewahyukan kepada engkau al-Qur’an dalam bahasa Arab supaya engkau memberi peringatan kepada “umul-qura” (ibu kota) dan penduduk di sekelilingnya, serta memberi peringatan tentang hari berkumpul (kiamat) yang tidak ada keraguan padanya. Segolongan masuk syurga dan segolongan masuk neraka. 


Berkata Allah Ta' ala :


وقال الله تعالى:
{وَمِنْ قَبْلِهِ كِتابُ مُوسَى إمَامًا وَرَحْمَةً وَهَذا كِتابٌ مُصَدِّقٌ لِسانًا عَرَبِيًّا لِيُنْذِرَ الَّذينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَى لِلْمُحْسِنِينَ}
صدق الله العظيم [الأحقاف:12]
46-12: Dan sebelumnya adalah kitab Musa, sebagai imam (pimpinan) dan rahmat. Dan ini adalah kitab yang membenarkan dalam lisan (bahasa) Arab untuk memberi peringatan kepada orang yang zalim dan memberi khabar gembira kepada muhsinin (orang yang berbuat baik). 


Takutlah pada Allah, adalah tidak logik untuk difikirkan bahawa Al-Qur’an telah diturunkan tanpa titik dan tanda huruf. Syaitan-syaitan manusia dan syaitan jin mahu menggunakan ini terhadap kamu yang Al-Qur’an sudah tidak sama lagi ia telah ditukarkan dengan titik dan tanda berhuruf dan kedua-dua mereka (syaitan manusia) dan kamu ( sesiapa yang percaya mereka ) adalah penipu. Saya bersaksi bahawa Al-Qur’an telah diturunkan dengan titik dan tanda huruf tanpa sebarang keraguan atau prasangka.

Sesiapa yang menggunakan akal saya cabar kamu untuk melakukan sholat satu rakaat atau dua rakat dan kemudian bayangkan dan renungkan mengenai perkara ini. Adakah mungkin Allah mengarahkan utusanNya untuk menulis Al-Qur’an tanpa titik-titik dan tanda huruf? Bagaimana manusia boleh membezakan antara perkataan dengan atau tanpa hanya satu titik hilang?


{يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ}
صدق الله العظيم [البقرة:273]
mereka itu disangka orang kaya - oleh orang yang tidak mengetahui halnya, kerana mereka menahan diri daripada meminta-minta. 


Mari kita bayangkan perkataan (أَغْنِيَاءَ) (kaya) tanpa titik atas (nun), dalam hal ini, ia boleh jadi samada (أَغْنِيَاءَ) ( kaya ) atau (أغبياء) (bodoh).

Inilah bagaimana hilangnya satu titik boleh mengubah perkataan dari satu perkataan kepada perkataan dan daripada satu makna kepada yang lain. Maka bagaimana manusia mahu membaca sesuatu perkataan? Bagaimana mereka boleh membacanya apabila satu titik hilang? Tidak ada logik akal yang boleh menerima ini.


{وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ ﴿١٩٢﴾ نَزَلَ بِهِ الرُّ‌وحُ الْأَمِينُ ﴿١٩٣﴾ عَلَىٰ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿١٩٤﴾ بِلِسَانٍ عَرَ‌بِيٍّ مُّبِينٍ ﴿١٩٥﴾}
صدق الله العظيم [الشعراء]
[ 26:192] Dan sesungguhnya Al-Al-Qur’an adalah diturunkan oleh Allah Tuhan sekalian alam.

[ 26:193] Ia dibawa turun oleh malaikat Jibril yang amanah.
[ 26:194] Ke dalam hatimu, supaya engkau (wahai Muhammad) menjadi seorang dari pemberi-pemberi ajaran dan amaran .
[26:195] dengan bahasa Arab yang fasih serta terang nyata

Maka bagaimana ia mudah difahami jika ia tidak ada titik? Adakah kamu tidak membayangkan? Saya ulangi semula soalan, bagaimana ianya mudah difahami jika ia telah diturunkan tanpa titik? Sudah pasti sesiapa kamu yang percaya ini adalah bohong.


وَكَذَلِكَ أنْزلْناهُ قُرآنًا عَربِيًّا وَصَرَّفْنا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونُ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا}
صدق الله العظيم [طه:113]
20- 113: Dan demikianlah, Kami (Allah) menurunkan al-Qur’an dalam bahasa Arab, dan Kami (Allah) telah menerangkan di dalamnya sebahagian daripada ancaman, agar mereka bertakwa, atau ia (al-Qur’an itu) menimbulkan peringatan bagi mereka. 


Kamu juga mendakwa yang Al-Qur’an tidak dikumpulkan diwaktu Nabi Muhammad saw dan kamu adalah pendusta. Al-Qur’an telah ditulis daripada ayat pertama hingga keayat akhir seperti ianya pada hari ini dengan titik-titik dan tanda huruf. Sebagaimana Al-Qur’an hari ini. Tetapi pada mereka yang tidak mengunakan akal berkata : Al-Qur’an tidak mempunyai titik, tanda titik dan tanda huruf sewaktu Nabi Muhammad saw bermakna ini adalah tambahan pemalsuan dan dengan itu mereka akan menulis Al-Qur’an tanpa titik, tanda titik dan tanda huruf. Takutlah pada Allah dan hentikan mempercayai pembohongan ini dan pembohongan yang lain mengenai tujuh bacaan-bacaan Al-Qur’an. Al-Qur’an hanya mempunyai SATU bacaan. Hentikan mempercayai pembohongan berkaitan Al-Qur’an yang tidak mempunyai titik, tanda titik dan tanda huruf semasa waktu Nabi Muhammad saw. Bahasa Arab lebih mudah difahami dengan titik-titik dan tanda huruf. 

Jika Al-Qur’an tidak dengan titik, jadi bagaimana kamu membezakan antara huruf-huruf (ت) dan (ب), Baa & Taa, dan diantara huruf (خ) dan (ح) dan (ج), Gim dan Haa dan Khaa, dan antara huruf (ر) dan (ز) Zeen dan Ra, dan antara huruf- huruf (ع) dan (غ). Adakah kamu tidak menggunakan logik akal?

Tambahan saya mendapati kamu mendakwa yang (با) (Ba) mengandungi 3 huruf dan saya dapati kamu menulisnya (باء) Baa2 dan kamu menipu lagi. Dalam Al-Qur’an saya dapati perkataan (باء) bermakna " dia kembali " selari dengan ayat:


{وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاء بِغَضَبٍ مِّنَ اللّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ}
صدق الله العظيم [الأنفال:16]
8-16: Dan sesiapa berpaling membelakangi mereka pada hari itu (ketika berperang), kecuali kerana tujuan strategi perang atau kerana hendak menggabungkan diri dengan pasukan (yang lain), maka sesungguhnya dia kembali dengan kemurkaan Allah dan tempatnya adalah Neraka Jahanam, itulah seburuk-buruk tempat kembali. 


Adakah ianya logik yang huruf ini بَاء (Baa) juga sama dengan huruf با (Baa)?

Kamu telah mrmbaca huruf Allah باء lagi huruf با yang tanpa hamza dihujung akhirnya.

Wahai manusia jika kebenaran akan mengikuti keinginan kamu pengertian Al-Qur’an yang sebenar akan hilang malah jika ia semata-mata menulis huruf با Ba dengan hamza pada hujung akhir seperti yang kamu dakwa, tetapi saya bersumpah yang huruf-huruf (ت) dan (با) Ba dan Ta adalah tanpa ء (hamza) pada hujungnya. Ini adalah kerana jumlah bilangan huruf Arab adalah 29 huruf tanpa ragu atau curiga dan juga kamu akan dapati bilangan Surah yang bermula dengan huruf (initial) juga ada 29 surah dan jumlah bilangan huruf rahasia (initial) pada permulaan-permulaan untuk surah tersebut adalah 78 dan juga adalah jumlah nombor sebutan huruf Arab juga adalah 78.

Sekarang bila kami campurkan jumlah nombor titik-titik dalam huruf Arab (22) kepada jumlah nombor sebutan huruf Arab (78), keputusan jumlah nombor adalah 100 selari dengan 100 nama Allah. Oleh karena itu kami menunda keterangan lengkap mengenai hitungan dari rahasia Al-kitab sampai kami keluar dengan mendapat hasil dan saya akan mendirikan hujjah terhadap kalian tentang jumlah huruf pengucapan huruf bahasa arab.



________________________________________



Pertanyaan pertama kepada Imam Mahdi dalam bahasa Arab adalah dimana kalian akan menemukan dia kembali {بَاءَ} adalah sinonim (sama) dengan menang atau memenangkan? Dan Allah berfirman :


أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ
Apakah orang yang mengikuti keridhaan Allah sama dengan orang yang kembali membawa kemurkaan (yang besar) dari Allah dan tempatnya adalah Jahannam? Dan itulah seburuk-buruk tempat kembali
[Al-Imraan : 162]

Dan Allah SWT berfirman :

وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

Barangsiapa yang membelakangi mereka (mundur) di waktu itu, kecuali berbelok untuk (siasat) perang atau hendak menggabungkan diri dengan pasukan yang lain, maka sesungguhnya orang itu kembali dengan membawa kemurkaan dari Allah, dan tempatnya ialah neraka Jahannam. Dan amat buruklah tempat kembalinya.
[Al-Anfaal : 16]

Selain itu ia diucapkan untuk menghubungkan pada baris ( بَاء ) kalimat huruf itu (ب) yang ditulis

Dan saya juga menemukan di kitab bahwa jumlah pengucapan huruf dari bahasa Arab adalah (78) huruf dan ditambahkan kepada titik-titik dari huruf asli dan kemudian kami mendapatkan tanda-tanda atas sejumlah nama hamba-hamba dan seratus nama-nama Tuhan dimulai dari angka nol (0) diikuti oleh 99.

Dengan itu saya menjemput seluruh pakar-pakar bahasa Arab untuk berhujah akan hal ini. Dan mungkin seseorang boleh berkata: kadangkala kamu Nasser membuat kesilapan bahasa maka bagaimana kamu akan berhujah dengan kami? Dan jawaban yang saya beri kepada mereka adalah: benar saya melakukan kesilapan bahasa tetapi apabila ia berkaitan dengan keterangan Al-Qur’an, saya tidak berbuat kesilapan kerana bilangan huruf Arab adalah 29 tanpa ragu dan curiga.


Saya bersumpah saya tidak mengetahui yang kamu telah malah menyimpang daripada bilangan huruf Arab sehingga Allah mengajar saya angka Satu.

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَد
Katakan : Dialah Allah maha esa (Al-Ikhlas)




Salam kepada seluruh utusan-utusan Allah.
Imam Mahdi al-Muntazar Nasser Muhammad Al-Yameni





No comments:

Post a Comment