Saturday, November 30, 2013

Aku Bersumpah Demi Allah Yang Maha Agung, Penguasa Langit dan Bumi, Pemilik' Arsy Singgahsana yang agung, Bahawa Visi Mimpi Ansar Ini Adalah Fatwa Dari Tuhan Seluruh Alam, Yang Memberitakan Siapa Sebenarnya Dzulqarnain



Imam Nasser Mohammed Al-Yamani
22- 01 - 1435H
25- 11 - 2013M



أقسم بالله العظيم ربّ السموات والأرض وما بينهم وربّ العرش العظيم أنّ رؤيا هذا الأنصاري فتوى من ربّ العالمين من هو ذوالقرنين..

Aku Bersumpah Demi Allah Yang Maha Agung,

Penguasa Langit dan Bumi,
Pemilik' Arsy Singgahsana yang agung,
Bahawa Visi Mimpi Ansar Ini Adalah Fatwa
Dari Tuhan Seluruh Alam,
Yang Memberitakan Siapa Sebenarnya Dzulqarnain..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزعيم
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيدنا محمد و على اله الطاهرين واخص منهم امام الامة وختم الائمة الامام المهدى ناصر محمد اليمانى وعلى ال بيته اجمعين\
امامى الحبيب لقد رايت رؤية قبل خمسة ايام كانه الوحة مكتوب عليها ذو القرنين هو
(ابراهيم اسماعيل ابراهيم)
والله على ما اقول شهيد وعندما تدبرت القران الكريم وفى الايات التى تخص اسم ابراهيم وجدتها حوالى(56) مرة فى  (21)سورة ولكن عند التدبر كانى ارى ربى جل جلاله يتكلم عن ليس ابراهيم واحد وكانه يوجد ابراهيمان فى القران الكريم اما الرؤية الثانية فانك امامى الغالى قد شرفتنا بزيارة محافظتنا وقد ارسلت الى وكان هناك كثير من العلماء ووجهاء البلد حولك كان على رؤسهم الطير من شدة احترامهم لك اسال الله العظيم ان تكون رؤيات خير وبركة خادمكم الزعيم

Kiriman asal oleh
الزعيم
****************************************************************

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lag Maha Penyayang, segala puji hanya bagi Allah Tuhan Semesta Alam. Sholawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW dan ahli keluarganya yang suci, dan aku khususkan di antara mereka terutamanya ke atas Imam Umat, Pemimpin terakhir Imam Nasser Mohammed Al-Yamani beserta seluruh ahlul baytnya. Imamku yang kukasihi, berikut ini adalah visi dari mimpi saya lima hari lalu
Saya telah melihat seolah-olah sebuah papan yang tertulis di atasnya:
Dzulqarnain adalah “Ibrahim Ismail Ibrahim” Allah menjadi saksi terhadap ucapanku ini.
Dan apabila saya meneliti ke dalam Al-Qur'an pada ayat-ayat yang khusus menyebut nama Ibrahim, saya dapati ianya disebut sebanyak 56 kali dalam 21 Surah. Apabila saya meneliti lebih mendalam, seakan-akan saya dapati Allah Yang Maha Besar mengatakan bukan hanya ada seorang Ibrahim, tetapi 2 orang yang bernama Ibrahim di dalam Al-Qur'an. Adapun pada visi dari mimpi kedua, saya melihat kamu wahai Imam, memberikan kami penghormatan dengan melawat daerah kami, dan kamu telah menghantar saya di mana di situ ramai para alim-ulama serta pembesar-pembesar mengelilingi kamu dengan menunduk kesemuanya, seolah-olah ada burung di atas kepala mereka kerana penghormatan yang sangat besar dari mereka untukmu. Saya memohon pada Allah yang Maha Besar agar visi dari mimpi itu menjadi pertanda yang baik dan penuh berkah.

Pelayan setiamu
الزعيم
************************************************** **************

وأما الآن فتبين لك يا أيها الدكتور الذي نفى أن يكون إسرائيل من ذريّة إبراهيم عليهم الصلاة والسلام ولا نلومه على ذلك كونه لا يعلم إلا بإبراهيم واحد فقط في القرآن العظيم ولا يعلم أنهم إبراهيم ان في محكم القرآن وأحدهم إبراهيم الحفيد لإبراهيم الأب يوجد في قول الله تعالى:
{أُولَٰئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ مِن ذُرِّيَّةِ آدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَا ۚ إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُ الرَّحْمَٰنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا} (58)
صدق الله العظيم [مريم]

Adapun sekarang ini maka jelaslah bagimu wahai Doktor, yang menafikan bahawa bangsa Israil adalah dari keturunan Nabi Ibrahim AS. Kami tidak mencelanya terhadap yang demikian, kerana dia tidak mengetahui kecuali hanya ada seorang Ibrahim sahaja dalam Al-Qur'an, dan dia tidak tahu bahawa ada 2 orang yang bernama Ibrahim dalam muhkam Al-Qur'an, di mana Ibrahim yang satu lagi itu adalah cucu kepada Nabi Allah Ibrahim AS Bapa Para Nabi, yang dapat ditemukan pada firman Allah SWT:

{أُولَٰئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ مِن ذُرِّيَّةِ آدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَا ۚ إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُ الرَّحْمَٰنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا} (58)
صدق الله العظيم [مريم]

Mereka itulah sebahagian dari Nabi-nabi yang telah dikurniakan Allah nikmat yang melimpah-limpah kepada mereka dari keturunan Adam dan dari keturunan orang-orang yang Kami bawa (dalam bahtera) bersama-sama Nuh dan dari keturunan Ibrahim dan (dari keturunan) Israil dan mereka itu adalah dari orang-orang yang Kami beri hidayat petunjuk dan Kami pilih. Apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat (Allah)
Ar-Rahman, mereka segera sujud serta menangis.(58)

Maha Benar Allah
(Maryam)

ونقتبس من بيان الدكتور ما يلي باللون الأحمر:
(مـيّزَ القرآنُ بكلّ دِقّة بين ذُريّة [ إبراهيم ] و ذريّة [ إسرائيل ]، بقوله تعالى: ( و مِنْ ذُريّة إبراهـيمَ و إسـرائيل ) مريم 58، فذريّةُ إبراهيم تختلفُ عن ذريّة إسرائيل. و لو كان يعقوب هو إسرائيل، فهو حُكْماً منْ ذريّة إبراهيم لأنّهُ حفيده.
___________

Dan kami sebutkan kenyataan doktor itu dalam tulisan merah:
Al-Qur'an menjelaskan dengan tepat di antara keturunan Ibrahim dan keturunan Israil dalam firman-Nya
“dan dari keturunan Ibrahim dan Israil”
(Maryam ayat 58)
kerana keturunan Ibrahim berbeza dengan keturunan Israil. Jika Ya'kub adalah Israil, maka dia tentunya dari keturunan Ibrahim kerana dia adalah cucunya.
__________

ومن ثم يرد عليك الإمام المهدي ناصر محمد اليماني وأفتيك بالحقّ إنما يقصد الله في قوله تعالى: {وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ} إنّما يقصد إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم وكذلك إسرائيل بن إسحاق بن إبراهيم الذي هو ذاته يعقوب وجميعهم من ذرية خليل الله إبراهيم الأب عليهم الصلاة والسلام.

Oleh itu, Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani membalasmu dan aku fatwakan kepadamu dengan kebenaran, bahawa yang dimaksudkan Allah pada firman-Nya “dan dari keturunan Ibrahim dan Israil” adalah Ibrahim bin Ismail bin Ibrahim, demikian juga Israil bin Ishak bin Ibrahim,
yang mana Israil itu sebenarnya adalah Ya'kub, dan kesemuanya mereka itu adalah dari keturunan Khalilullah, Nabi Allah Ibrahim, Bapa Para Nabi AS.

وإني الإمام المهدي ناصر محمد اليماني أوجِّه الدعوة إلى الدكتور السائل المتدبر لكتاب الذكر بالدعوة للحوار وإني على إثبات رؤيا الزعيم لقادرٌ، فأستنبط الفتوى الحقّ من محكم الذكر، فأجِب دعوة الحوار يا أيّها الدكتور.
ونَعَمْ لقد تهرَّب المهدي المنتظر بادئ الأمر من تفصيل ردّ الجواب على الدكتور الذي أرسل بسؤاله إلينا عن طريق أحمد الوصابي برغم أن سؤاله كان منطقياً جداً للغاية، ولم نفصّل له بالإجابة تفصيلاً؛ بل أشرنا من بعيدٍ بآيةٍ أخرى التي في قول الله تعالى:
{وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ كُلًّا هَدَيْنَا وَنُوحًا هَدَيْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّيَّتِهِ دَاوُدَ وَسُلَيْمَانَ}
صدق الله العظيم [الأنعام:84]

Saya Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani dengan ini menjemput doktor yang bertanya dan yang mentadabburi Kitabullah itu untuk berdialog, dan saya mampu untuk membuktikan visi dari mimpi الزعيم
dengan memberikan fatwa yang hak dari ayat-ayat nyata muhkam al-Quran, maka sambutlah seruan untuk berdialog wahai doktor. Ya, memang Al-Mahdi Al-Muntazhar telah menghindar pada awalnya dari memperincikan jawapan kepada doktor, yang telah disampaikan kepada kami melalui
أحمد الوصابي walaupun soalan itu sangat masuk akal, akan tetapi kami tidak menerangkan kepadanya dengan jawapan yang terperinci; Namun dari kejauhan kami telah memberikan isyarat kepada jawapan dengan ayat lain dalam firman Allah SWT:

{وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ كُلًّا هَدَيْنَا وَنُوحًا هَدَيْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّيَّتِهِ دَاوُدَ وَسُلَيْمَانَ}
صدق الله العظيم [الأنعام:84]

Dan Kami telah kurniakan kepada Nabi Ibrahim: Ishak dan Yaakub. Tiap-tiap seorang (dari mereka) Kami telah berikan petunjuk, dan Nuh juga Kami telah berikan petunjuk dahulu sebelum itu, dan dari keturunan Ibrahim itu (ialah Nabi-nabi): Daud dan Sulaiman (84)
Maha Benar Allah
(Al-An'aam)

وإنما قصدت بالإشارة من هذه الآية لعله يفهم المقصود أنّ كذلك إبراهيم وإسرائيل من ذريّة إبراهيم، وسبب عدم التفصيل في ردّ الجواب للدكتور من قَبْلُ كون جواب سؤال الدكتور يختصّ بسرٍّ كبيرٍ من أسرار الكتاب يخصُّ نبي الله ذي القرنين ولم نبيّنه بعدُ بالتفصيل من محكم التنزيل، وإلى الله قصد السبيل.

Tujuanku menunjukkan isyarat yang terdapat dari ayat ini hanyalah agar dia memahami maksud bahawa demikian ini bermakna Ibrahim dan Israil adalah dari keturunan Ibrahim, dan yang menyebabkan tiadanya penjelasan pada balasan jawaban kepada doktor sebelum ini, adalah kerana jawaban dari persoalan doktor itu khusus berkenaan dengan suatu rahasia besar di antara rahasia-rahasia Al-Qur'an, yang khusus berkenaan Nabi Allah Dzulqarnain, dan kami belum lagi menjelaskannya secara terperinci dari muhkam Al-Qur'an, dan kepada Allah-lah kembali segala urusan.

ولا يرفع هذا البيان إلى الموسوعة حتى يتمّ تنزيل البيان المفصّل عن شخصية ذو القرنين الذي هو:
 )))))))نبي الله إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم ((((((((

وهو من ضمن العدد المذكورين الــ 28 نبي، وذكره كان باسم نبيّ الله ذي القرنين، وإنما وعدناكم أن نزدكم علماً باسمه فقط، وأحبكم في الله يا معشر الأنصار السابقين الأخيار فمنكم من أصاب ولكن بقول الظنّ وهو ليس من الموقنين هل فتواه هي الحقّ!

Keterangan ini tidak perlu dimuatkan ke ensaiklopedia sehingga selesai perincian keterangan mengenai peribadi Dzulqarnain, yang mana dia adalah:

(((((Nabi Allah Ibrahim bin Ismail bin Ibrahim ))))

Baginda adalah di antara 28 nabi yang dinyatakan, dan baginda disebut sebagai Nabi Allah Dzulqarnain, namun kami telah berjanji hanya untuk memberitahukan namanya sahaja, dan saya mencintai kalian di jalan Allah wahai para pendahulu Anshar yang terpilih, kerana ada di antara kalian yang mendapat petunjuk kebenaran, namun dengan mengatakannya disertai prasangka, sedang dia bukan dari kalangan orang yang meyakini bahawa fatwa itu benar!

وعلى كل حال بالنسبة للأنصاري الزعيم فقد تلقى الفتوى من ربّه لا شك ولا ريب أن ذا القرنين هو: (إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم)، وأراد الله أن يكرم أخاكم الزعيم بهذه الفتوى في الرؤيا الحقّ، وأشهد الله أنه لمن الصادقين في رؤياه، بل أقسم بالله العظيم أنه حقاً علمه الله بالفتوى الحقّ عن شخصيّة ذي القرنين أنه (إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم ) كون الإمام المهدي ناصر محمد اليماني لم تنطق شفتاه لأحدٍ من هو ذو القرنين، ولذلك علمت علم اليقين أنّ الزعيم تلقى الفتوى الحقّ من ربّه عن طريق الرؤيا الحقّ لا شك ولا ريب لحكمةٍ ربانيةٍ، ولله الأمر من قبل ومن بعد.

Bagaimanapun, berhubungan dengan kes Anshar الزعيم
Maka sesungguhnya dia telah menerima fatwa yang hak dari Tuhannya tanpa ada sebarang keraguan lagi bahawa Dzul-Qarnain adalah
Ibrahim bin Ismail bin lbrahim kerana Allah SWT ingin memuliakan saudara kalian
الزعيم melalui penjelasan ini dalam visi mimpi yang benar, dan aku bersaksi kepada Allah SWT bahawa saudara kalian itu di kalangan orang-orang yang benar dalam menyatakan visi mimpinya itu, bahkan aku bersumpah demi Allah yang Maha Agung, bahawa saudara kalian itu benar-benar telah dianugerahi pengetahuan oleh Allah SWT, melalui kenyataan yang benar terhadap peribadi Dzulqarnain, yang namanya adalah “Ibrahim bin Ismail bin Ibrahim” Kerana Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani tidak mengatakan dengan lisannya kepada sesiapa mengenai siapa itu Dzulqarnain, maka kerana itulah aku mengetahui dengan yakin bahawa saudara kalian الزعيم benar-benar menerima fatwa yang hak dari Tuhannya melalui visi dari mimpi yang benar tanpa ada keraguan sedikitpun bagi sebuah hikmah kebijaksanaan dari Tuhan, dan milik Allah-lah segala urusan, sebelumnya maupun selepasnya.


ونحطيكم علماً أن الإمام ناصر محمد اليماني ما قط تقابل مع الزعيم الأنصاري العراقيّ؛ بل والله ما عرفت صورته قط في حياتي، ولكني أقسم بالله العظيم أنه صادقٌ في رؤياه أن ذا القرنين هو ( إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم )، ولسوف أحدثكم قليلاً عن أخيكم الزعيم الأنصاري فإنه من الأنصار من أصحاب القرار في الاستمرار في شدّ أزر المهدي المنتظر آخر كل شهرٍ وبعد أن ساءت أحوال الاقتصاد العراقي للغاية أردنا أن نعفيه عن شدّ الأزر نظراً لظروف بلاد الرافدين، فلا أريد أن يشقّ على نفسه. ولكن هذا الأنصاري أبى وأصرّ على الاستمرار لشدّ أزر المهدي المنتظر ناصر محمد اليماني برغم تدهور اقتصاد بلاده وقساوة المعيشة، وقد رأيت أن الله كرّمه بالفتوى الحقّ عن شخصيّة ذي القرنين لحكمةٍ ربانيّةٍ، ولا ننكر أنه يوجد من الأنصار من شدّ أزر المهدي المنتظر أكثر من الزعيم بفارقٍ عظيمٍ ولكن لله حكمةٌ بالغةٌ أن يعلمكم بالفتوى الحقّ عن شخصيّة ذي القرنين عن طريق أخيكم الأنصاري الزعيم، ولم يتبقَ على الإمام المهدي ناصر محمد اليماني إلا أن يثبت حقيقة رؤيا الزعيم من محكم القرآن العظيم كون الرؤيا لا يبنى عليها حكمٌ شرعيٌّ للأمّة، فتفضل يا دكتور للحوار من محكم الذكر فنحن جاهزون لإقامة الحجّة بسلطان العلم الملجم من محكم القرآن العظيم.

Kami nyatakan kepada kalian, bahawa Imam Nasser Mohammed Al-Yamani belum pernah bertemu dengan
الزعيم ansharku dari Iraq, bahkan demi Allah aku juga tidak pernah melihat gambarnya seumur hidupku, namun demikian aku bersumpah demi Allah yang Maha Agung bahawa dia benar dalam kenyataan visi dari mimpinya, yang menyatakan bahawa Dzul-Qarnain adalah “Ibrahim bin Ismail bin Ibrahim” dan kelak aku akan bercerita serba sedikit mengenai saudara kalian الزعيم ansharku
Sesungguhnya dia adalah seorang Ansar yang mengambil keputusan untuk terus menyambung bantuan Mahdi dengan kewangan pada setiap hujung bulan, biarpun selepas keadaan ekonomi Iraq semakin memburuk, saya mahu melepaskannya dari bantuan yang dia hulurkan disebabkan keadaan Iraq. Saya tidak mahu ia menjadi beban baginya. Tetapi Ansar ini menolak dan bertegas untuk menyambungnya demi mengukuhkan kekuatan Al-Mahdi Al-Muntazhar Nasser Mohammed Al-Yamani, walaupun keadaan ekonomi yang meruncing di negaranya dan sukarnya menjalani kehidupan di sana dan sekarang, saya melihat KemurahanAllah telah dianugerahkan padanya dengan fatwa yang benar mengenai pribadi Dzulqarnain sebagai sebuah hikmah kebijaksanaan dari Tuhan, dan saya tidak menafikan bahawa terdapat di kalangan Ansharku, antara yang mengirim bantuan kewangan buat meneguhkan kekuatan Al-Mahdi Al-Muntazhar, ada yang memberikan nilai yang lebih besar dari apa yang saudara kalian
الزعيم mampu berikan, namun Allah mempunyai kebijaksanaan yang sempurna, Dia telah mengajarkan kepada kalian kenyataan yang benar mengenai peribadi Dzulqarnain, melalui saudara kalian dari kalangan pembantuku الزعيم Dan sekarang Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani hanya tinggal memberikan kalian bukti terhadap visi dari mimpi
الزعيم dari muhkamAl-Qur'an yang agung, kerana visi dari mimpi itu tidak dapat dijadikan hukum syara' bagi umat, maka dipersilakan wahai doktor untuk berdialog dengan muhkam Al-Qur'an kerana kami siap untuk menegakkan hujjah dan bukti nyata yang tak terbantahkan dari muhkam Kitabullah Al-Qur'an yang agung.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
____________________

Salam sejahtera ke atas para Rasul dan segala pujian
hanya untuk Allah, Tuhan Semesta Alam..
Saudaramu Imam Nasser Mohammed Al-Yamani

____________________

ملاحظــة: تراجع عن عدم رفع البيان إلى الموسوعة؛ بل يتمّ رفع هذا البيان إلى الموسوعة ولا مشكلة في ذلك ليطلع عليه الجميع حتى يأتي البيان المفصل عن شخصية نبي الله ذي القرنين إبراهيم بن إسماعيل بن إبراهيم عليه الصلاة والسلام وآله وأبيه وجده وكافة آل إبراهيم المكرمين.
Nota: Penarikan kembali keputusan untuk meniadakan keterangan ini dalam Ensiklopedia;bahkan hendaklah sempurnakan penambahan terhadap keterangan ini di dalam Ensiklopediadan tidak ada masalah terhadap yang demikian ini, agar semua orang dapat membacanya hinggalah datang bayan yang terpecinci berkenaan peribadi Nabi Allah Dzulqarnain, Ibrahim bin Ismail bin Ibrahim, semoga sholawat dan salam sejahtera tetap terlimpahkan ke padanya dan seluruh ahli keluarganya yang mulia.



Sumber asal:
http://www.mahdi-alumma.com/showthre...441#post124441


Untuk mengikuti perbincangan topik ini dari awal:
http://www.mahdi-alumma.com/showthre...216#post119216


أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم
وَٱلَّذِينَ ٱجۡتَنَبُواْ ٱلطَّـٰغُوتَ أَن يَعۡبُدُوهَا وَأَنَابُوٓاْ إِلَى ٱللَّهِ لَهُمُ ٱلۡبُشۡرَىٰ‌ۚ فَبَشِّرۡ عِبَادِ (١٧) ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُ ۥۤ‌ۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ هَدَٮٰهُمُ ٱللَّهُ‌ۖ وَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَـٰبِ (١٨)

Dan orang-orang yang menjauhi thaghut [iaitu] tidak menyembahnya dan kembali kepada Allah, bagi mereka berita gembira; sebab itu sampaikanlah berita itu kepada hamba-hamba-Ku, yang mendengarkan perkataan lalu mengikuti apa yang paling baik di antaranya. Mereka itulah orang-orang yang telah diberi Allah petunjuk dan mereka itulah orang-orang yang mempunyai akal.

QS-39:17-18

وَمَنۡ أَحۡسَنُ قَوۡلاً۬ مِّمَّن دَعَآ إِلَى ٱللَّهِ وَعَمِلَ صَـٰلِحً۬ا وَقَالَ إِنَّنِى مِنَ ٱلۡمُسۡلِمِينَ (٣٣)

Siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang saleh dan berkata: "Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri?"

QS-41:33

ٱلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَآ إِنَّنَآ ءَامَنَّا فَٱغۡفِرۡ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ (١٦) ٱلصَّـٰبِرِينَ وَٱلصَّـٰدِقِينَ وَٱلۡقَـٰنِتِينَ وَٱلۡمُنفِقِينَ وَٱلۡمُسۡتَغۡفِرِينَ بِٱلۡأَسۡحَارِ (١٧) شَهِدَ ٱللَّهُ أَنَّهُ ۥ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ وَٱلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةُ وَأُوْلُواْ ٱلۡعِلۡمِ قَآٮِٕمَۢا بِٱلۡقِسۡطِ‌ۚ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡحَڪِيمُ (١٨) إِنَّ ٱلدِّينَ عِندَ ٱللَّهِ ٱلۡإِسۡلَـٰمُ‌ۗ وَمَا ٱخۡتَلَفَ ٱلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلۡكِتَـٰبَ إِلَّا مِنۢ بَعۡدِ مَا جَآءَهُمُ ٱلۡعِلۡمُ بَغۡيَۢا بَيۡنَهُمۡ‌ۗ وَمَن يَكۡفُرۡ بِـَٔايَـٰتِ ٱللَّهِ فَإِنَّ ٱللَّهَ سَرِيعُ ٱلۡحِسَابِ (١٩) فَإِنۡ حَآجُّوكَ فَقُلۡ أَسۡلَمۡتُ وَجۡهِىَ لِلَّهِ وَمَنِ ٱتَّبَعَنِ‌ۗ وَقُل لِّلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلۡكِتَـٰبَ وَٱلۡأُمِّيِّـۧنَ ءَأَسۡلَمۡتُمۡ‌ۚ فَإِنۡ أَسۡلَمُواْ فَقَدِ ٱهۡتَدَواْ‌ۖ وَّإِن تَوَلَّوۡاْ فَإِنَّمَا عَلَيۡكَ ٱلۡبَلَـٰغُ‌ۗ وَٱللَّهُ بَصِيرُۢ بِٱلۡعِبَادِ (٢٠)

[Iaitu] orang-orang yang berdo’a: "Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman, maka ampunilah segala dosa kami dan peliharalah kami dari siksa neraka,"[iaitu] orang-orang yang sabar, yang benar, yang tetap ta’at, yang menafkahkan hartanya [di jalan Allah], dan yang memohon ampun di waktu sahur. Allah menyatakan bahwasanya tidak ada Tuhan [yang berhak disembah] melainkan Dia, Yang menegakkan keadilan. Para malaikat dan orang-orang yang berilmu [juga menyatakan yang demikian itu]. Tak ada Tuhan [yang berhak disembah] melainkan Dia, Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. Sesungguhnya agama [yang diridhai] di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitabkecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, kerana kedengkian [yang ada] di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya. Kemudian jika mereka mendebat kamu [tentang kebenaran Islam], maka katakanlah: "Aku menyerahkan diriku kepada Allah dan [demikian pula] orang-orang yang mengikutiku". Dan katakanlah kepada orang-orang yang telah diberi Al Kitab dan kepada orang-orang yang ummi: "Apakah kamu [mau] masuk Islam?"Jika mereka masuk Islam, sesungguhnya mereka telah mendapat petunjuk, dan jika mereka berpaling, maka kewajiban kamu hanyalah menyampaikan [ayat-ayat Allah]. Dan Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya.

QS-3:16-20

صدق الله العليّ العطيم

وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين


أخوكم

Nasir Al-Mahdi

No comments:

Post a Comment