Saturday, April 27, 2013

Sesungguhnya Syaitan-syaitan Jin dan Manusia Telah Berazam Untuk Menyatakan Perang Melawan Imam Mahdi Al Muntazhar Nasser Muhammad Al-Yamani



Imam Nasser Muhammad Al-Yamani
13 - 02 - 1434
هـ
26 - 12 - 2012
مـ
04:06 AM

بسم الله الرحمن الرحيم،

Aku mulai dengan menyebut nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, semoga sholawat dan salam tetap terlimpahkan ke atas seluruh para nabi Allah, ke atas seluruh rasulNya beserta seluruh ahli keluarga mereka yang suci, dari Adam hingga Muhammad Rasulullah, sholawat Allah tetap ke atas mereka dan aku ucapkan salam penghormatan kepada mereka semua.


Wahai para pendahulu dari Ansarku yang terpilih, di zaman berdialog, berbincang dan berdebat sebelum tiba zaman kemunculan Al Mahdi; Sesungguhnya Syaitan-syaitan jin dan manusia telah berazam untuk menyatakan perang melawan Imam Mahdi Al Muntazhar Nasser Muhammad Al-Yamani, kerana sejak mula kemunculannya dia berusaha untuk menggagalkan terealisasinya tujuan dan rencana-rencana mereka(syaitan-syaitan jin dan manusia) dalam kehendak dan kekuasaan Ar-Rahman.

Maka mereka telah mendapati bahawa sesungguhnya Nasser Muhammad Al-Yamani adalah penyeru ke jalan Allah yang sangat merbahaya dalam sejarah penciptaan manusia, kerana para syaitan itu takut kelak dia akan menjadikan manusia itu seluruhnya sebagai satu umat yang berada di atas jalan yang lurus, lalu terealisasilah keredhaan Allah atas hamba-hambaNya, sedangkan mereka membenci yang demikian.

Oleh itu, Imam Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani membalas mereka;dan aku katakan dengan perkataan yang diucapkan oleh salah seorang dari para Nabi dan para Rasul:

.....فَكِيدُونِي جَمِيعًا ثُمَّ لا تُنْظِرُونِ
صدق الله العظيم
"Jalankanlah tipu daya kalian semuanya terhadapku dan janganlah kalian memberi tangguh kepadaku"
[QS. Hud 11 : 55 ]

Dan sesungguhnya aku Imam Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani; aku umumkan tantangan dan cabaran terhadap makar syaitan-syaitan jin dan manusia, agar mereka menjalankan makar tipudaya mereka terhadapku dengan segala helah dan cara; kerana kelak kalian akan lihat pula pembalasan makar dari Allah, yang tidak pernah kalian perkirakan.

Bukankah Allah-lah yang mencukupi hamba-Nya? Betapa besarnya kerinduan Imam Mahdi untuk berhadapan dengan syaitan-syaitan jin dan manusia, sebagai penentang musuh-musuh Allah dari kalangan syaitan-syaitan jin dan manusia yang paling sengit; bahkan mereka itu -syaitan-syaitan jin dan manusia- memang seharusnya dimasukkan ke dalam neraka. Mereka lebih layak untuk itu kerana, mereka ini bukan sahaja tidak berpuas hati dengan ketiadaan redha Allah terhadap mereka, bahkan mereka berusaha siang dan malam untuk melenyapkan terealisasinya keredhaan Allah ke atas hamba-hambaNya, dengan membuatkan mereka benci terhadap keredhaan Allah, sehingga Allah menghapus amal-amal mereka.

Adapun terhadap orang-orang yang tersesat, maka aku tidak akan menganggap mereka sebagai musuh-musuhku, akan tetapi aku telah menjadikan Iblis dan seluruh syaitan jin dan manusia sebagai musuhku. Allah Ta'ala berfirman:

.....كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَاراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَاداً وَاللهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ
صدق الله العظيم
"Setiap kali mereka menyalakan api peperangan maka Allah memadamkannya, dan mereka berbuat kerosakan di muka bumi, sedangkan Allah tidak menyukai orang-orang yang membuat kerosakan"
Maha Benar Allah dengan firmanNya
[QS. Al-Maaida 5 : 64]

Dan Allah Ta'ala telah berfirman:

يُرِ‌يدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ‌ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّـهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَ‌هُ وَلَوْ كَرِ‌هَ الْكَافِرُ‌ونَ 
صدق الله العظيم
"Mereka berkehendak memadamkan cahaya Allah dengan mulut-mulut mereka, dan Allah tidak menghendaki selain menyempurnakan cahayaNya, walaupunorang-orang yang kafir tidak menyukai"
Maha Benar Allah dengan firmanNya.
[QS. At-Tauba 9 : 32]

Ancaman serta janji Allah telah datang kepada kita. Kelak para syaitan itu akan mengetahui siapa di antara kita yang memiliki kekuatan dan keberanian yang lebih besar dengan izin Allah yang Maha Perkasa lagi Maha Terpuji.

Maka janganlah kalian bimbang wahai sekalian pembela - para AnsarAl Mahdi Al Muntazhar, kerana yang demikian itu berada di bawah pengawasan Allah, yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan. Dan tidaklah syaitan-syaitan jin serta manusia memendam dendam dan kedengkian terhadap Imam Nasser Muhammad Al-Yamani kecuali hanya kerana dia mengatakan: "Sesungguhnya Tuhanku adalah Allah", lalu mengajak untuk menyembah Allah yang Maha Esa tiada tandingan bagiNya.

Sebagai keputusannya, aku beritahukan kepada mereka terhadap perintah Allah kepada kita untuk mengatakan kepada mereka, seperti muhkam dari Al-Qur'an:

.....قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
صدق الله العظيم
"Katakanlah : 'Matilah kalian kerana kemarahan kalian itu'. Sesungguhnya Allah mengetahui segala isi hati"
[QS. Al-Imraan 3 : 119]

Semoga salam tetap terlimpahkan ke atas para rasul, dan segala puji-pujian hanya layak untuk Allah, Tuhan Semesta Alam

Penentang Paling Keras bagi musuh-musuh dari kalangan syaitan jin dan syaitan manusia,
-Imam Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani-

Terjemahan Arab-Melayu oleh:
Nasir Al-Mahdi 04.00 am

20Safar 1434 / 02 Januari 2013
http://www.facebook.com/nasirulmahdi

Sumber:-

http://www.facebook.com/notes/nasir-...25344640963821
Sumber teks asal:-
http://www.mahdi-alumma.com/showthre...ED%E3%C7%E4%ED
Untuk mengikuti link penyertaan komuniti berbahasa Arab bagi keterangan ini:-

http://www.mahdi-alumma.com/showthre...ght=#post79890

No comments:

Post a Comment